Tour du Turkije - Reisverslag uit Garda, Italië van Jan Beurden - WaarBenJij.nu Tour du Turkije - Reisverslag uit Garda, Italië van Jan Beurden - WaarBenJij.nu

Tour du Turkije

Door: Jan van Beurden

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Augustus 2015 | Italië, Garda

Zo eindelijk ergens waar we fatsoenlijk de lucht in kunnen en dan hierbij het verslag van de eerste dagen.

Deel 1
Zondag 16 aug. Vertrek van de Zomerkade. Al snel zitten we in een mistige regen die de hele dag zal duren. De coördinaten van de Lorelei kloppen niet. Dus Ruud geen camperplaats maar een Camping aan en met zicht op de Rijn. Ook mooi. Bij de Italiaan grote schnitzel gegeten en daarna vroeg naar bed.
Maandag 17 aug. Eerst op B-wegen langs de Rijn, rijn, rijn. Tot aan Bingen en daar met de veerpont over naar de overzijde. Waar anders naartoe. Vervolgens op de 61 naar Metzingen in de buurt van Ulm. Een camperplaats achter een benzinestation. Alkijkend kostte de diesel 1,159. Daarna tijdens het happy hour zakte deze naar 1,139. Een uur later was het 1,179 en
’s avonds om een uur of tien werd het nachttarief 1,279. ’s Ochtends was het weer 1,179 en uiteindelijk getankt voor 1,169. Zo worden de oliebaronnen nu rijk!!!
Dinsdag 18 aug. Doorgereden naar Prutz in Oostenrijk. Camping aan de Inn in het Inntal. Onderweg kwam de zon steeds meer te voorschijn maar op het eind begon het een beetje te miezeren. Was snel weer droog. Mooie rit door de bergen via veel B-wegen. Voor de Fernpass hebben we wel een half uurtje stilgestaan, waarom is onbekend. Toen we de pass opgingen een groot mededelingenbord waarop stond dat we onze engelbewaarders ook een kans moesten geven. Hebben we netjes gedaan.
Woensdag 19 aug. zijn we doorgereden naar de camperplaats in het centrum van Verona It. Wel wat vertraging onder weg bij de Brennerpas maar dat viel uiteindelijk toch nog wel mee. We waren eigenlijk best aardig op tijd want na ons liep het redelijk snel vol op de camperplaats. ’s Avonds nog even een beetje de richting naar het centrum verkend, wat achteraf redelijk meeviel.
Donderdag 20 aug. de hele dag in Verona geweest. Kaarten gekocht voor de opera Aïda en foto’s gemaakt van een aantal sfinxen, etc die tijdens de opera gebruikt worden. De stad verder verkend met de hop on/hop off bus. We hebben een aardig idee van de stad zelf gekregen en mooie plaatjes kunnen schieten. Bij het kopen van de kaartjes vroeg de lokettiste in kwestie of we allebei wel 65 waren. Toen wij dat bevestigend beantwoorden kregen we te horen das wir jung aussehen. Mooi compliment toch!!!
Vrijdag 21 aug. zijn we voor de verandering maar eens een stukje terug gereden naar het Lagio di Garda, waar we tot zondagochtend lekker blijven genieten van het meer en de zwembaden op de camping. Het eten is in ieder geval prima, maar primo en secundo achter elkaar is toch wel een beetje veel.

• 22 Augustus 2015 - 15:04

Tineke En Cees:

Leuk hoor om te lezen hoe jullie reis verloopt tot nog toe. Het is in Zoeterwoude ook prachtig weer.
    Gisteravond bij Hilde de verjaardagen gevierd van Sanne(17 jaar vandaag) en van Ron. Alle visite zat in de tuin. Het was een heerlijke avond. Vanmorgen hebben we Julian gehaald in Rotterdam. Het is de eerste keer dat hij een nachtje weg is. We brengen hem zondag aan het einde van de middag weer naar huis. Voor ons is het genieten van dat kleine mannetje.

Genieten jullie maar lekker van de zon in Italie.

We kijken uit naar het volgende reisverslag.

Lieve groeten van Cees en Tineke.

• 22 Augustus 2015 - 15:33

Els:

Ha Annet en Jan,

Leuk om te lezen, geniet van de camping en morgen van de opera Aïda.

Groeten,
    Els

• 22 Augustus 2015 - 15:35

Hans:

Hallo Annet en Jan,

Goed om te lezen dat jullie al weer een eind op weg zijn en dat alles goed verloopt.

"Tour du Turkije" en dan een grote Schnitzel eten bij de Italiaan. Ik zie het al helemaal voor me dit gaat weer een reis worden met culinaire hoogstandjes. Éénmaal in Turkije verwacht ik denk wel iets zoals "we hebben Chinees gegeten bij de Griek"

Maakt allemaal niet uit, genieten daar gaat het om en we blijven uitkijken naar jullie verhalen en volgende zullen we jullie ook van onze "avonturen" op de hoogte houden.

Groetjes vanuit een warm en zonnig Zoeterwoude.

Ingrid & Hans

• 22 Augustus 2015 - 16:01

Nick En Myrna:

Leuk om te lezen. En fijn dat alles goed gaat.
    Geniet van de opera morgen!

Groetjes van Nick en Myrna

• 22 Augustus 2015 - 16:49

Anna :

Geweldig dat jullie op weg zijn naar Turkije, fijn dat het na een wat "Lappenmand"periode het weer allemaal kan. Geniet er maar van, zal (zondag) de mannen over jullie vakantie vertellen. We hadden jullie al een tijdje niet in Warmond gezien.
    Pluk de dag, zie jullie verslag wel weer binnen komen.
    Warme groet vanuit Leiderdorp Ann

• 22 Augustus 2015 - 17:08

Edgard Blok:

Hoi Jan en Annet.

De verhalen zijn weer leuk van jullie altijd weer een avontuur zo onderweg geniet ervan.

Is het al gelukt met de tv

Fijne vakantie

• 22 Augustus 2015 - 18:19

Andrea:

Hoi Annet en Jan leuk om te lezen dat het goed gaat en jullie veel plezier hebben .geniet van de opera en van alles er omheen gr.Andrea

• 23 Augustus 2015 - 07:53

Rob:

Hoi Jan en Annet ,

Fijn dat jullie het naar je zin hebben. En dat alles goed gaat. ( houden zo ) wij hebben het hier ook erg naar ons zin in het Zwartewoud mooi weer hier nog geen regen gehad.Maar ik hoop voor jullie dat jullie ook mooi weer krijgen. Geniet er van jullie wel verdiende
    de vakantie .Gr Rob en Ria

• 23 Augustus 2015 - 10:06

Koos En Ria:

Hoi Jan en Annet,
    Leuk om jullie reis weer zo te volgen.
    Heel veel plezier!
    Groeten, Koos en Ria

• 23 Augustus 2015 - 10:27

Coby:

Hoi Annet en Jan,
    Weer een avontuurlijke reis. Leuk elke keer een verslag Annet! Ik zie het allemaal voor me wat jullie meemaken. Leuk hoor. Ik hoop dat alles goed zal verlopen.
    Heel veel plezier.
    Coby

• 23 Augustus 2015 - 11:51

Jack:

hoi Annet en Jan spannend om jullie reis te mogen volgen veel plezier en geniet er maar extra veel van gr jack v rijn.

• 23 Augustus 2015 - 20:41

Gonny En Ruud.:

Hay Globetrotters,
    Het eerste verslag is weer binnen en hopen we dat er nog vele volgen.Leuk dat het allemaal gelukt is in Verona en hopen we dat jullie het ook zo positief vinden,zoals wij het voorstelden.
    Wij vertrekken Dinsdag maar houden geen verslag bij zoals jullie.De camper houdt zich goed ,ondanks alle B - wegen? Jammer voor Andernach ,maar dat ligt aan de andere kant van de Rijn.
    Adria is hopelijk een mooie ervaring.
    Het ga jullie goed ,gegroet Gonny en Ruud.

• 24 Augustus 2015 - 21:22

Truus Te Brinke:

Yes, dat is vakantie, veeeel kilometers, lekker eten, zon en regen,
    wens jullie verder een mooie reis, allemachtig, de wereld is prachtig, jammer
    dat de mens er vaak een zootje van maakt!

Geniet en lieve groetjes, Truus en Carel