Tour du Turkiye, deel 2 - Reisverslag uit Giovinazzo, Italië van Jan Beurden - WaarBenJij.nu Tour du Turkiye, deel 2 - Reisverslag uit Giovinazzo, Italië van Jan Beurden - WaarBenJij.nu

Tour du Turkiye, deel 2

Door: Jan van Beurden

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Augustus 2015 | Italië, Giovinazzo

Zondag 23 augustus dus zoals gezegd naar Aïda. Wat een spektakelstuk is zo’n opera in een colosseum/arena. Prachtige kostuums ook en wat een bezetting qua hoofd- en bijrollen en een volledig orkest. Jammer dat ze het twee keer moesten onderbreken voor een paar hele lichte regenbuien. Maar die dure instrumenten zijn daar natuurlijk wel erg gevoelig voor. Dat was wel een aparte belevenis voor ons allebei.
Maandag 24 augustus zijn we weer op pad gegaan en terecht gekomen in Reccione in de buurt Van Rimini. Toen we eenmaal op de ss16 kwamen bleek dat die hele lange kustweg een gigantisch slechte weg was waar we maar weinig konden opschieten. Wat was dat een ramp. ’s Avonds waren we dan ook allebei total-loss. De camping (heel toepasselijk Adria geheten) op zich was echt Italiaans. Alles heel dicht op elkaar, maar wat kon ons dat schelen voor een nacht. Een eenvoudige maaltijd aan de tafel naast de camper en klaar was Kees.
Dinsdag 25 augustus doorgereden, wel via de tolweg want dat schoot tenminste op, naar een klein plaatsje en een kleine camping (Sun beach) dicht in de buurt van Pescara. Daar was verder een klein winkeltje en één restaurant. Maar wat voor één. Ongelooflijk, alleen maar georiënteerd op vis en een op en top bediening met als binnenkomer een glaasje Prosecco, en tussendoor ook de nodige liflafjes waaronder een heerlijk glaasje tomatensap, eh ik bedoel pommodoresap. Dat is iets heel anders hebben wij ervaren. Toch maar weer aan de primo en secondo maaltijden gegaan en dat was een prachtige belevenis. Heerlijke verse vis eerst koud en daarna warm. Dat lukte al heel wat beter achter elkaar. Dat was nu echt genieten met een fles aanbevolen witte wijn uit de streek voor maar 11 euro. De goedkoopste maar ook heel erg lekker.
Woensdag 26 augustus moesten we toen voor de laatste keer aan de bak om onze eindbestemming in Italië en het begin van de Turkiyereis, nl Giovinazzo vlak bij Bari te halen. Wij vonden in het camperboek bij Bari twee camperplaatsen waar camperdealers en een zaak voor accessoires etc. bij zaten. Liever gezegd de camperplaatsen stonden bij de zaken op het terrein. Dus wij goede moed doorgereden naar Bari om toch maar te kijken of we de lege gasfles niet konden laten bijvullen, omruilen of desnoods een nieuwe te kopen. Want we hadden de gasvoorraad niet goed nagekeken in Nederland.
De eerste camperzaak en camperplaats was gesloten. Vacancione, wat hadden wij daar nu aan. Op weg naar de tweede zagen we ineens een soort camperstalling in de open lucht. Daar ingeschoten om te zien of die misschien iets konden doen. Uiteindelijk na ongeveer drie kwartier wachten kwam er iemand met een vertaalprogramma op zijn mobieltje. Wel handig. Blijkt achteraf een app te zijn, genaamd Google translate, gratis te downloaden. Nog drie kwartier verder hadden we een Italiaanse gasfles met een verloopnippel naar ons Duitse/Hollandse systeem voor pakweg 45 Euro.
Dus nu in feite twee gassystemen aan boord dat kan ook nooit kwaad toch!
Toen dat geregeld was zijn we teruggereden naar Giovinazzo. 25 km boven Bari en daar is het afwachten tot de hele meute binnenkomt en we 30 aug. officieel kunnen beginnen aan de vakantiereis. We doen hier niet al te veel want het is ontzettend heet en veel te weinig wind en de muggen vieren ook feest.
Maar ook hier is het qua internetverbinding een droevige zaak. Wat zijn wij dan verwend in Nederland zeg. Dus wanneer jullie dit lezen kunnen wij misschien al wel weer enige dagen in Griekenland zitten. Maar we blijven tussendoor proberen.

• 29 Augustus 2015 - 14:51

Jan Van Beurden:

Toch sneller gelukt dan wij dachten. En dat dankzij de Mifi van Huawei.

• 29 Augustus 2015 - 15:02

Hans:

Het gaat hard de eerste weken zitten er al weer op fijn dat jullie er zo van genieten.
    Maandag gaat het voor ons beginnen, we houden elkaar op de hoogte.

Ingrid en Hans

• 29 Augustus 2015 - 15:23

Jos En Gerbert:

Valt dus mee, met het internet! Leuk om jullie reisverslag weer te lezen. Heel mooie reis gewenst!

• 30 Augustus 2015 - 19:24

Leo:

mooie riesverslagen, nog een heele mooie vacantie en een goede rieis, we blijven volgen

• 30 Augustus 2015 - 21:33

Mieke:

We hebben nu twee reisverslagen gelezen.
    Het is al alsof jullie maanden onderweg zijn met al deze, vooral goede ervaringen!
    Lieve groet,

Mieke en Pierre

• 30 Augustus 2015 - 22:28

Andre En Nettie:

Leuk om het reis verslag te lezen,goeie reis verder en genieten!!!!

• 01 September 2015 - 09:15

Ann Dozy:

Ik geniet op afstand van jullie reis avonturen. Wat had ik graag bij de opera Aïda in de arena willen zijn, wat lijkt me dat een geweldige ervaring.
    Jullie genieten weer samen volop, pluk de dag, maar niet als het zo warm is.
    Lastig die hongerige muggen, zouden er ook muggen zijn die vegetarier zijn, dat zou een hele opluchting zijn. Hopelijk zijn jullie nu met de groep op pad, en is het een fijn gezeldschap.
    Ook wij hebben hier hoosbuien gehad, vele plaatsen zijn behoorlijk onder gelopen, maar jullie vloer
    5 hoog is nog droog.
    Geniet van deze reis

• 05 September 2015 - 12:52

Jan:

Inmiddels de reisverslagen gelezen, zo beleven jullie minder maar ook vele leuke ervaringen. Geniet van alles wat op jullie camper pad, (zonder hobbels) komt. Warme groet, Jan

• 15 September 2015 - 11:22

Hans En Rineke:

Hoi Jan en Annet,

Wat leuk dat jullie in Verona de Aïda zagen zeg! Ja die instrumenten zijn uiteraard geen vocht gewend.
    Riccione was de eerste vakantiebestemming van Lars, hij was toen 18 dus dat is bijna 20 jaar terug.

Leuk om te lezen waar en wat jullie meemaken en zien. Ga snel de andere de 2 verslagen lezen.

Vanmiddag moet ik naar de paradontoloog en daarna weer terug naar de camping! Heb het eea gewassen dus we kunnen er weer tegenaan.